Nuffnang

Saturday 3 December 2011

Bapa Tak Berhati Perut

Hanya kerana tidurnya terganggu selepas tidak tahan mendengar tangisan bayinya yang sedang kelaparan, seorang bapa secara tiba-tiba ‘ naik angin ’ sebelum menendang bayi perempuan di rumahnya, di Pulau Pinang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 7 pagi, lelaki terbabit turut menghempaskan bayinya yang berusia sembilan bulan ke atas tilam sebelum isteri yang menyedari kejadian terbabit cuba masuk campur untuk meredakan keadaan.


Bukan saja bayi menjadi mangsa, malah isterinya juga terpaksa menerima padah apabila ditendang suaminya itu hingga terpaksa meminta pertolongan daripada ibu mentua yang turut tinggal serumah dengan mereka.
 
Menurut sumber, kejadian malang yang menimpa bayi itu berlaku ketika ibunya pergi ke dapur untuk membancuh susu dan meninggalkan anaknya itu bersama suami yang sedang tidur di dalam bilik.

Ketika itu, lelaki terbabit sedang nyenyak tidur dan bayinya yang kelaparan menangis sebelum bapanya terbangun dan menengking bayinya. 

Lelaki terbabit yang masih tidak berpuas hati kemudian terus menendang bayi berkenaan dan ketika itu isterinya cuba masuk campur untuk menenteramkan keadaan namun dia turut ditendang suaminya.

Keadaan mulai reda selepas ibu lelaki itu mengambil cucunya itu sebelum membawa ke Hospital Pulau Pinang ( HPP ) untuk rawatan lanjut.

Berikutan kejadian itu, bayi berkenaan mengalami lebam di muka dan juga kesan calar di belakang badan dan terpaksa dimasukkan ke wad untuk rawatan lanjut.

Ibu bayi terbabit kemudian membuat satu laporan berhubung kejadian itu dan polis sudah mengambil keterangan daripadanya.

Sementara itu, Pemangku Ketua Polis Daerah Timur Laut, Superintendan Ahmad Bakhtiar Kassim mengesahkan menerima laporan yang dibuat wanita berkenaan dan setakat ini polis masih menjalankan siasatan lanjut mengenainya. 

Siasatan awal mendapati bayi itu tidak mengalami kesan kecederaan dalaman. Bapanya bertindak sebegitu mungkin kerana tidak tahan mendengar tangisan yang mengganggu tidurnya.
 
Bagaimanapun, tiada tangkapan dilakukan berikutan lelaki terbabit tiada di rumah dan kita masih mengesannya bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001.

No comments: